SHBT.
Posted on Friday, May 2, 2014, 5:53 AM, Comment [0]

Satu tika dahulu
Aku ibarat serumpun lalang
Adaku tiada dihirau
Hilangku bahkan tiada disedari

Satu tika dahulu
Aku bak parasit di pohonan
Adaku tidak bermanfaat
Hilangku menyenangkan
Karna aku cuman menumpang

Namun pada saat genting
Ketika aku terumbang-ambing
Konon lemas di lautan manusia
Engkau datang menyelamatkan
Engkau ajar aku sesuatu
Yang dahulu aku tak pernah tahu
Kau ajarku cara hidup sendiri
"Jangan terlalu bergantung pada orang."
Kau ajarku berenang di lautan manusia
"Agar kau tak lemas lagi."

Sepanjang hidup aku
Dialah insan tidak sedagingku yang pertama
Buat aku rasa dihargai
Dia buat aku rasa disayangi
Rasa itu memberikan aku satu efek baru
Biar tika aku ditimpa sesuatu
Tidak mudah untukku putus asa
Karna aku merasa ibarat dipeluk diberi sokongan

Dia bukan Nabi
Dia bukan malaikat
Tapi dia hanyalah seorang manusia
Yang aku percaya
Dia ialah manusia yang Tuhan titipkan
Untuk memberi semangat padaku
Terima kasih Tuhan

Navigates


Disclaimer|Purpose|Follow



Surah Daily


♪ ♫ ♩ ♬



Creditors

Skin By : Hafiz Zulkafly
Device : Adobe Photoshop CS5
Others : Pakcik Google ImgUr
Best View : Using Google Chrome


Time Machine

Copyright© 2011 : Hafiz Zulkafly. All Right Reserved.